Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Zespół Szkół w Modliborzycach

Wycieczka do Warszawy

Utworzono dnia 12.05.2022

W dniach 9.05-10.05. 2022r. 40 uczniów z klas IV –VI wraz z opiekunami: p. B. Bańką, p.  K. Białą,  p. A. Gierłach – Kryń i p. E. Uszyńską uczestniczyło w wycieczce do Warszawy. Wyjazd został zorganizowany, dzięki dotacji w wysokości  10tys. złotych, jakie otrzymała nasza szkoła, biorąc udział w projekcie „Poznaj Polskę”.

W ciągu dwóch dni udało nam się zobaczyć i zwiedzić najciekawsze miejsca w stolicy. Pierwszego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od spotkania z przewodnikiem, spacerze po Starym i Nowym Mieście  - oglądanie zabytków takich jak: Kolumna Zygmunta, ul. Świętojańska, Archikatedra św. Jana, mury miejskie, Rynek Starego Miasta, pomniki Małego Powstańca i Syrenki Warszawskiej oraz zwiedzanie Muzeum Uniwersytetu Warszawskiego.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było przejście Traktem Królewskim, gdzie mogliśmy zobaczyć: pomnik Adama Mickiewicza, Pałac Prezydencki, hotel Bristol, kościół św. Krzyża oraz Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie obejrzeliśmy zmianę  warty.

Miłą atrakcją turystyczną okazało się  również zwiedzanie muzeum „Be Happy”,  w którym na uczestników wycieczki czekały niezwykłe scenografie do wykonania pamiątkowych zdjęć.

Następnie zwiedzaliśmy Stadion Narodowy, przeszliśmy „Trasą Piłkarza” w  czasie której uczestnicy wycieczki zobaczyli szatnie i trybuny oraz murawę największej w Polsce areny rozgrywek sportowych.

Drugi  dzień wycieczki rozpoczęliśmy od wizyty w jednym z najpiękniejszych w Polsce ogrodów zoologicznych. Następnie podziwialiśmy ogrody znajdujące się na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, a na zakończenie wycieczki zwiedziliśmy największy w Polsce park doświadczeń – Centrum Nauki Kopernik.

Wszyscy zadowoleni, w dobrych humorach po udanej i ciekawej wycieczce, powróciliśmy do domu. Zapraszamy wszystkich do obejrzenia galerii zdjęć, a one już powiedzą , jaka była to niezapomniana wycieczka do naszej stolicy – Warszawy.