Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Zespół Szkół w Modliborzycach

Poznajemy Świętokrzyskie cz. 2

Utworzono dnia 23.11.2022

W dniu 16.11.22r. w ramach projektu „Poznaj Polskę” kolejna grupa uczestników naszej szkoły odkrywała i poznawała uroki województwa świętokrzyskiego. Tym razem klasy IV a, IV b, V b wybrały się wraz z wychowawcami i opiekunami do Starachowic i Ujazdu. W naszą trasę do Starachowic wyruszyliśmy już o 7:30, żeby o 10:00 oglądać z przewodnikiem ekspozycje w Muzeum Przyrody.
W muzeum dowiedzieliśmy się, że województwo świętokrzyskie jest jednym z niewielu miejsc
na świecie, w których znaleziono najwięcej śladów i tropów dinozaurów. Uczniowie uczestniczyli
w warsztatach muzealnych, gdzie na własnej skórze doświadczyli jak zrobić swój osobisty trop dłoni
z odlewu gipsowego. Kolejnym krokiem było zwiedzanie wystawy z historycznymi samochodami ciężarowymi marki STAR, które słynęły z produkcji w mieście Starachowice. Muzeum miało wiele do zaoferowania. Najcenniejszym elementem Muzeum Przyrody i Techniki jest Zespół Wielkopiecowy
z końca XIX wieku. To jedyny w Europie zachowany w całości ciąg technologiczny urządzeń hutniczych, który mogliśmy oglądać, podziwiać i poznać jego historię poprzez projekcję filmu w „Kinie Kotłownia”.

Około południa ruszyliśmy w trasę do Ujazdu. Tam zjedliśmy smaczny obiad, aby mieć siły na dalszą część wycieczki. Kolejnym punktem zwiedzania był Zamek Krzyżtopór  w Ujeździe, a dokładniej jego niesamowicie zachowane ruiny. Pani przewodnik oprowadziła nas po zamku i opowiedziała jego historię. Ten piękny obiekt na długo pozostanie w naszej pamięci.

Ostatnią zapewnioną atrakcją dla uczniów była wizyta w McDonald’s w Tarnobrzegu, gdzie uczniowie posili się upragnionymi hamburgerami, aby ruszyć z pełnymi brzuchami w drogę powrotną do domu.

Opiekunowie wycieczki

Poznajemy Świętokrzyskie cz. 2

Utworzono dnia 23.11.2022, 13:00

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.