Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Zespół Szkół w Modliborzycach

PROCEDURY POSTĘPOWANIA W PRZYPADKACH ZABURZEŃ EMOCJONALNYCH UCZNIÓW

Utworzono dnia 07.10.2022

PROCEDURY POSTĘPOWANIA W PRZYPADKACH
ZABURZEŃ EMOCJONALNYCH UCZNIÓW

 

INTERWENCJA

  1. W każdym przypadku podejrzenia występowania u ucznia objawów zaburzeń (dziwnego zachowania) nauczyciel lub pracownik szkoły zachęca ucznia do spotkania z pedagogiem/psychologiem, ponadto zgłasza ten fakt do wychowawcy i pedagoga/psychologa.
  2. Pedagog/psycholog zakłada kartę informacyjną ucznia z zaburzeniem, w której znajdować się będą wszelkie informacje na temat postępowania wobec ucznia. Następnie informuje rodzica ucznia niepełnoletniego.
  3. Pedagog/psycholog przekazuje wychowawcy, nauczycielom informacje zwrotne dotyczące sposobów postępowania wobec ucznia z problemem.
  4. W sytuacji unikania pomocy psychologicznej przez ucznia pedagog/psycholog informuje o zaistniałej sytuacji rodziców wskazując instytucje pomocy oraz sporządza notatkę ze spotkania potwierdzoną podpisem rodzica.
  5. W przypadku zgłoszenia trudności przez samych uczniów lub rodziców następuje ścisła współpraca na płaszczyźnie dziecko-rodzic-szkoła, koordynowana przez psychologa szkolnego.
  6. W przypadku kiedy uczeń nie decyduje się na korzystanie z pomocy pedagogiczno-psychologicznej w szkole, rodzic ma obowiązek zapewnić pomoc dziecku w innej placówce, co oświadcza na piśmie i potwierdza stosownym zaświadczeniem.
  7. Wychowawca informuje pedagoga/psychologa raz w miesiącu o sytuacji szkolnej ucznia objętego opieką specjalistyczną.
  8. W przypadku wysokiej absencji wychowawca zobowiązuje rodziców/ucznia pełnoletniego do przedstawienia zwolnienia lekarskiego i pyta o możliwości pomocy ze strony szkoły.
  9. W przypadku dalszej absencji lub trudności szkolnych w celu pomocy należy zaproponować uczniowi i rodzicom nauczanie indywidualne.

 

DZIAŁANIA PROFILAKTYCZNE

 

  1. Wychowawca klasy zobowiązany jest do zorganizowania w ciągu roku szkolnego lekcji wychowawczej z pedagogiem/psychologiem na temat zaburzeń w okresie dorastania.
  2. Wychowawca klasy może zorganizować lekcję informacyjną z pedagogiem/ psychologiem na temat pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  3. Nauczyciele mają możliwość skorzystania ze szkolenia na temat zaburzeń emocjonalnych i ich rozpoznawania.

 

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Marzec 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny

Szkoła pamięta

Sieciaki.pl

Dajemy dzieciom siłę