Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Zespół Szkół w Modliborzycach

Wycieczka do Warszawy

Utworzono dnia 15.05.2018

Dnia 10 maja 2018r. uczniowie klas: III A, III B, IV B, IV C, VI B SP uczestniczyli w wycieczce do Warszawy. Około godziny 4 rano zebraliśmy się przed szkołą. Bezpieczny autokar, który podległ kontroli policji,  wyruszył w drogę do stolicy Polski. Na miejsce dotarliśmy około
godziny 9.

Na „rozgrzewkę” odwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernika. Tam dzieci bardzo aktywnie spędziły czas. Nie zabrakło wspólnych obserwacji, doświadczeń, które były możliwe dzięki interesującym sprzętom i maszynom, jakie znajdują się w lokalu. W południe wszyscy zjedli wspólny obiad. Następnie uczniowie wybrali się w trasę po Warszawie. Po drodze do Centrum Warszawy mijaliśmy wiele ciekawych obiektów, np.: Uniwersytet Warszawski, Belweder. Ścieżkami Starego Miasta oprowadził nas Pan przewodnik, który jednocześnie opowiadał nam o przeszłości miasta, a także losach tych, którzy przyczynili się do powstania pięknych budowli i obiektów, które możemy zwiedzać
i podziwiać do dziś. Zobaczyliśmy: Plac Zamkowy, przy którym stoi Zamek Królewski oraz kolumna Zygmunta III i pałac Pod Blachą. Następnie: katedrę św. Jana, Pomnik Syreny, Pomnik Małego Powstańca, znajdujący się przy ulicy Podwale. Po drodze mijaliśmy Kościół Matki Bożej w Warszawie i wiele kamienic, które powstały między XIV, a XX wiekiem.

Ostatnim celem wycieczki był Stadion Narodowy, który od lipca 2015r. przyjął nazwę PGE Narodowy. Tu mogliśmy zobaczyć „od wewnątrz”, gdzie i jak przygotowują się sportowcy do swoich rywalizacji. Widzieliśmy salę konferencyjną, łazienki, sale do hydromasaży dla zawodników, szatnie, a przede wszystkim trybuny, gdzie mogliśmy usiąść i zrobić wspólne zdjęcie.

W drodze powrotnej nie zabrakło wspólnych śpiewów oraz rozmów. Na miejsce uczniowie dotarli około godziny 22.

Organizatorem wycieczki była p. Katarzyna Pietras, opiekunami panie: Jolanta Blacha, Alina Machulak, Katarzyna Sowa, Bożena Szkutnik, a także p. Agata Janik (mama uczniów z klasy III A).

Opiekunowie wycieczki

Wycieczka do Warszawy

Utworzono dnia 15.05.2018, 13:26

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.