Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Zespół Szkół w Modliborzycach

Wycieczka Słowacka Przygoda

Utworzono dnia 11.06.2019

W dniach 5-7 czerwca uczniowie klas VII, VIII  Szkoły Podstawowej, Gimnazjum i Liceum wraz z opiekunami  odwiedzili  Słowację. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Jaskini Bielańskiej, gdzie mogliśmy podziwiać sintrowe wodospady oraz stalagmity. Przejście trasą trwało około 70 minut. Następnie udaliśmy się do Bachledowej Doliny, aby pospacerować „Ścieżką w Koronach Drzew”. Jest to wyjątkowy  obiekt w samym sercu Karkonoskiego Parku Narodowego. Trasa stanowi połączenie wieży i tarasu widokowego oraz ścieżki edukacyjnej. Łączna długość, ścieżki prowadzącej, pomiędzy szczytami drzew to ponad 1200 m i 24 metry nad poziomem ziemi. Zmęczeni, ale pełni wrażeń dotarliśmy na odpoczynek do Zakopanego.

Drugi dzień spędziliśmy w Słowackim Raju - przepiękny Park Narodowy pełen atrakcji, rewelacyjny szlak Sucha Bela, mnóstwo pionowych drabinek i łańcuchów oraz drewnianych mostków. Piesza wędrówka trwała ponad 5 godzin, ale widok wąwozów, wapiennych skał, wodospadów i potoków w pełni zrekompensował nam ten czas. Po południu odwiedziliśmy słowackie miasteczko, gdzie po trudach wędrówki mieliśmy czas na lody i chwilę odpoczynku.

Nadszedł trzeci wymarzony dzień  - wizyta w Tatralandia. Największym całorocznym parku wodnym na Słowacji, oddalonym  jedynie o 76 km od Zakopanego. Kompleks położony we wspaniałej scenerii - przy jeziorze Liptovská Mara i z zachwycającym widokiem na Tatry. Po dwóch dniach wspinaczek górskich, zrelaksowaliśmy się w wodzie. Baseny termalne w środku i na zewnątrz z ciepłą wodą, zjeżdżalnie, sauny i zaplecze gastronomiczne zapewniły rozrywkę.

O godzinie 16.00 pożegnaliśmy się ze Słowacją i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Szkoda, że tak szybko minął czas. Z tak wspaniałą młodzieżą można by było odpoczywać tam cały tydzień.

Opiekunowie

Wycieczka Słowacka Przygoda

Utworzono dnia 11.06.2019, 12:02

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Maj 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.